Fókuszban a te problémád!

Fókuszban a TE üzleti problémád megoldása!

A Digitrans workshopok tematikája mellett mindig van lehetőség a megjelenő cég égetőbb problémájának megvitatására, tanácsadásra vagy akár a felmerülő problémákra valós megoldás megtalálására. Szeretnénk bepillantást nyújtani a workshopunkba a témafelvetés kapcsán egy példával.

A te céged, a te vezetőid milyen problémákba ütköznek egy-egy új üzleti modell kialakításakor, vagy az aktuális működés kapcsán?

Legutóbbi workshopunkon egy fiatal vállalkozói páros égető problémájára kerestünk megoldásokat a képzési tematika mellett, abba beépítve. Talán a korosztályi különbségek miatt is - y generációs vállalkozó - de eddig szokatlanabb egyéni problémával érkeztek hozzánk. Számukra nem a strukturált gondolkozás, a digitális eszközök és módszertanok voltak a legnagyobb hiányosságok, hanem egy fontos részterület kapcsán merült fel az igény, hogy foglalkozzunk komolyabban egy-egy témával. A kérésnek természetesen eleget tettünk, ahogy tesszük ezt más cégek esetén is, akik az úgynevezett Face to Face formájú meetingekre érkeznek.

A cégvezetés oldaláról megjelenő kihívások esetén megfigyelhető, hogy a fiatal vállalkozóknak nem a digitalizációs technológiai és a digitális üzleti módszertani ismerete. és jelentősebb mértében használják is eszköz szinten is a digitális üzleti megvalósításokat, applikációkat támogató rendszereket. Eddigi tapasztalatunk, hogy nem okoz problémát számukra a napjainkban oly sokat emlegetett munkaerő hiány sem (vagy nem érzik oly égetőnek) - mely a több évre visszatekintő vállalkozások esetén kivétel nélkül, komoly gondként emlegettek a workshopjainkon megjelenő vezetők (e téma külön is megérne egy cikket vagy cikksorozatot, de most egy más területről kell szót ejtsünk).

A legtöbb cég a kulcs erőforrásokhoz köthető hiányosságokat jelöli meg problémának, míg a fiatalok a szociálisabb és emberibb területen és az oly trendi marketing területen rekedtek meg. Furcsa lehet, hisz az Y generációról olyan benyomásaink vannak, hogy feltételezhető, pont ezzel nem küszködnek.

A fiatal vállalkozók esetén a beszélgetéskor kiderült, hogy a brand építése nem volt tudatos folyamat számukra, tetőzte ezt, hogy nem jelentek meg a legtöbb és sokak által kedvelt felületeken, a hálózatukat nehezen tudják kapcsolati tőke hiánya növelni, és ezek mellett nehezen tudják szervezni a marketing feladatokat is. A beszélgetéskor feltártuk szokásaikat, hiszen tanácsot csak akkor tudsz adni, ha tudod mivel állsz szemben. Mint kiderült, használják, de nem megfelelő hatékonysággal az online teret, sőt nem minden, számukra hasznos felületen vannak jelen. A marketing területek menedzselése még nagyobb kihívás számukra - tudják ők maguk mit szeretnek, de a mainstreem vonalon nem képesek boldogulni. Számukra ez igazi kihívás, s nem tudjuk mással magyarázni a jelenséget, csak azzal hogy a startupok a fiatal cégek életciklusának ezen szakaszának jellegzetessége ez a probléma. A vezetők személyek tapasztalatai A kapcsolati tőke, az üzleti hálózatuk, a konowhow hiányossága húzódik a háttérben - így ezen gyökér okokon kellett segítenünk tanácsainkkal.

A tréningen kicsit nagyobb hangsúlyt kapott több terület is, szorosabban vizsgáltuk a stratégiában és az üzleti modellben is a kapcsolt elemeket. A felmerülő kérdéseket részletesebben boncolgattuk, akár konkrét példákkal, javaslattal, tartalmakkal. Sokat foglalkoztunk

  • a bemutatkozással, az üzlei pitch,
  • az értékesítési módszertan emberi oldala,
  • a vevők és ideális vevők megtalálásával, célzással
  • milyen marketingre alkalmas felületeket használhatnak és
  • hol érdemes megjelenniük,
  • brand- image építés kapcsán is adtunk tippeket, példákkal fűszerezve.
  • extra, mások számára vonzó megjelenési formák és tartalmakat,
  • hálózatot építés,
  • tudásnövelés.

A workshop folyamán számos példát, esettanulmányt, forrást és javaslatot kaptak: események, képzések, szakmai fórumok, könyvek és esettanulmányok. Reményeink szerint hasznos és alkalmazható ötletekkel, tippekkel, ajánlásokkal tértek haza.

S minthogy az Y generáció elég gyors reagálásáról híres, nem is csalódtunk, amikor percekkel a worksopot követően a megbeszélteknek és tippeknek megfelelően gyakorlatba ültettek rögtön ezt-azt. A képzésről hazafelé már kaptuk is a felkérés eddig nem használt platformos követésre, posztbejegyzésse, megjelenéssel. Az úton elindultak, s reméljük nem hagyják abba!

Képzéseinkre folyamatosan várjuk a jelentkező KKV-kat.

Információ és JELENTKEZÉS WORKSHOPJAINKRA